dünya fiziki haritası
türkiye siyasi haritası
Avrupa siyasi
türkiye fiziki haritası
dünya siyasi haritası
27 Mart 2014 Perşembe
dünyada yaşamak istedeğim yer
Avustralya- sidney
Avustralya, güney yarımkürede yer alan bir ülkedir.Genellikle yüksek olmayan yaylalar ve güneydoğuda verimli ovalar vardır.toprak bakımından 6. en buyuk ülkedir.dünyanın en büyük adası ve en küçük kıtasıdır.Sidney şu anda dünyaca ünlü bir kültür ve sanat merkezi haline gelmeyi başarmıştır. sidneyde dünya'nın en büyük doğal limanı olan sidney limanı bulunur..tropik ve kalanı ılıman iklim tipleri görünürsidney opera evi sidney köprüsü sidney kulesi ve darling limanı en güzel yerlerindendir.
Avustralya, güney yarımkürede yer alan bir ülkedir.Genellikle yüksek olmayan yaylalar ve güneydoğuda verimli ovalar vardır.toprak bakımından 6. en buyuk ülkedir.dünyanın en büyük adası ve en küçük kıtasıdır.Sidney şu anda dünyaca ünlü bir kültür ve sanat merkezi haline gelmeyi başarmıştır. sidneyde dünya'nın en büyük doğal limanı olan sidney limanı bulunur..tropik ve kalanı ılıman iklim tipleri görünürsidney opera evi sidney köprüsü sidney kulesi ve darling limanı en güzel yerlerindendir.
COĞRAFYANIN GELECEĞİ
insanlar varoluşlarından beri dünyayı anlamaya ve doğayla baş etmeye çalışmıştır.coğrafya bilimi sayesinde insanlar yeni yerler keşfetmeye başlamış ve doğaya, hayvanlara hükmetmeye başlamıştır.
Coğrafya sayesinde insanlar yaşadıkları dünyada geçmişten bugüne olan olayları anlamlandırmıştır.
İnsanların yaşayabilmesi için coğrafya bilimine ihtiyaç vardır.Bu sayede insanlar gelecekte onları bekleyen tehditlerin farkına varabilir ve önlemler almaya çalışabilecektir.Örneğin tsunami felaketi için Pasifik'te şimdi birçok değişik erken uyarı sistemi bulunmaktadır.Londra'nın sular altında kalmaması için oluşturulan Thames Barrieri de coğrafya biliminin insan için olan yararlarını göstermektedir.Coğrafyanın gelecekte daha da gelişeceğini insanlar için daha önemli bir bilim haline geleceğini tahmin ediyorum
Coğrafya sayesinde insanlar yaşadıkları dünyada geçmişten bugüne olan olayları anlamlandırmıştır.
İnsanların yaşayabilmesi için coğrafya bilimine ihtiyaç vardır.Bu sayede insanlar gelecekte onları bekleyen tehditlerin farkına varabilir ve önlemler almaya çalışabilecektir.Örneğin tsunami felaketi için Pasifik'te şimdi birçok değişik erken uyarı sistemi bulunmaktadır.Londra'nın sular altında kalmaması için oluşturulan Thames Barrieri de coğrafya biliminin insan için olan yararlarını göstermektedir.Coğrafyanın gelecekte daha da gelişeceğini insanlar için daha önemli bir bilim haline geleceğini tahmin ediyorum
CBS
bu sistemin eğitimde sosyal bilgiler öğretimdeki yararları şunlardır;
dersin daha verimli işlenmesini sağlar.Zamandan tasarruf edilmesine yardımcı olur.Hata payının azalmasını sağlar.Yer şekilleri hakkında daha iyi bilgiler edinilmesini sağlar.Mekansal verilerin yorumlanabilmesine yardımcı olur.Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirir.Arac-gereç kullanmalarına yardımcı olur.Araştırma,analiz etme yönlerinin gelişmesini sağlar.Coğrafya ile bağlantı kurmalarını sağlar.Problemleri çözmede yardımcı olur.Öğrencilerin cevap üretebilmelerini sağlar.mekansal analiz yapabilmesini sağlar.
NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENİYORUZ
1)İnsanlar yaşayabilmek için coğrafya öğrenir. 2) Doğayı tanıyabilmek için öğrenir. 3) Haritalardan yararlanabilmek için 5) Yurt sevgisi kazanmak için 6) Vatandaşlık bağlarını güçlendirmek için 7 Savaş sırasında belgelerden ve haritalardan yaralanmak için 8 Çevre bilinci kazanmak için 9) Kalkınma planları hazırlamak için 10) Doğa ve insan arasındakileri anlamak için 11) Ülkelerin uluslararası ilişkilerini anlamak için 13) Türkiye'nin dünyadaki konumunu bilmek için 14) Ekilen bitkilerin ne zaman hasat vereceğini bilmek için 15) mevsimlerin ne zaman geleceğini bilmek için 16)Doğal afetleri bilmek için 17) Bir nüfusun gelişip gelişmediğini anlamak için 18) Dünya iklimlerini insanlar üzerindeki etkisini anlamak için 19) İklimlerin yaşayışları nasıl etkilediğini bilmek için 20) Kaosları savaşları önceden bilmek için 21) Neden yanardağların depremlerin olduğu bölgelerde yaşadığımızı anlamak için 22) Neden barajların yapıldığını bilmek için 23) Haritaları anlayabilmek için 24) Haritadan yararlanma yollarını bilmek için 25) Atlası tanımak için 26) yer şekillerini anlamak için 27) Bulunduğun ilin ilçenin özelliklerini bilmek için 28) Çevre sorunlarını bilmek için 29) Doğal afetleri bilmek için 30) Doğal afetlerin zararlarını bilmek için 30) Yeryüzündeki kıtaları bilmek için 31)Dünya ülkelerini bilmek için 32)Yer yön bulmak için 33)Mekanları anlamak için 34) Dünyayı anlayıp yaymak için 35) İnsanları hayata bakış farklılıklarını anlamak için 36) Arazi kullanımını anlamak için 37)Geçmişte olan doğal afetlerin olabilme ihtimalini bilmek için
NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENİYORUZ
1)İnsanlar yaşayabilmek için coğrafya öğrenir. 2) Doğayı tanıyabilmek için öğrenir. 3) Haritalardan yararlanabilmek için 5) Yurt sevgisi kazanmak için 6) Vatandaşlık bağlarını güçlendirmek için 7 Savaş sırasında belgelerden ve haritalardan yaralanmak için 8 Çevre bilinci kazanmak için 9) Kalkınma planları hazırlamak için 10) Doğa ve insan arasındakileri anlamak için 11) Ülkelerin uluslararası ilişkilerini anlamak için 13) Türkiye'nin dünyadaki konumunu bilmek için 14) Ekilen bitkilerin ne zaman hasat vereceğini bilmek için 15) mevsimlerin ne zaman geleceğini bilmek için 16)Doğal afetleri bilmek için 17) Bir nüfusun gelişip gelişmediğini anlamak için 18) Dünya iklimlerini insanlar üzerindeki etkisini anlamak için 19) İklimlerin yaşayışları nasıl etkilediğini bilmek için 20) Kaosları savaşları önceden bilmek için 21) Neden yanardağların depremlerin olduğu bölgelerde yaşadığımızı anlamak için 22) Neden barajların yapıldığını bilmek için 23) Haritaları anlayabilmek için 24) Haritadan yararlanma yollarını bilmek için 25) Atlası tanımak için 26) yer şekillerini anlamak için 27) Bulunduğun ilin ilçenin özelliklerini bilmek için 28) Çevre sorunlarını bilmek için 29) Doğal afetleri bilmek için 30) Doğal afetlerin zararlarını bilmek için 30) Yeryüzündeki kıtaları bilmek için 31)Dünya ülkelerini bilmek için 32)Yer yön bulmak için 33)Mekanları anlamak için 34) Dünyayı anlayıp yaymak için 35) İnsanları hayata bakış farklılıklarını anlamak için 36) Arazi kullanımını anlamak için 37)Geçmişte olan doğal afetlerin olabilme ihtimalini bilmek için
BİYOGRAFİ
1994 yılında 36 10' kuzey enlemi ve 36 06' doğu boylamı arasında bulunan ve ülkemizin en güneyinde yer alan Hatay ilinin Antakya ilçesinde doğdum.İlçemde bulunan dev kazanı yani Defne-Apollon şelalesine 500 metre uzaklıkta buluna General Refet Bele İlköğretim Okulunda okudum.daha sonra Harbiye lisesinden mezun oldum.Antakya'nın oratsından geçen Asi nehri vardır.Lübnan'dan doğan bu nehir diğer nehirlerden farklı olarak kahverengidir ve tersine aktığı düşünülür fakat bilimsel açıklaması yapılmamıştır.Hatay'daki en önemli dağlarından biri olan Amanos dağının doğusunda graben alanı vardır ve orada Amik Ovası yer alır.Bu ova Hatay ilinin en geniş ve kalın alüvyal tabakası bulunan ovasıdır.Asi nehrinden beslenen ve günümüzde kurutulan Amik gölünü içinde bulundurur.İklim özellikleriyse Akdeniz iklim tipi hakimdir bitki örtüsü makidir.Dağları denize diktir ve bu sebepten orografik yağışlar oluşur.İskenderunda ise demir ve krom çokça bulunur.jeolojik yapısıyla ilgili olarakta Arap,Afrika ve Anadolu levhalarının arasındaki hareketler nedeniyle Doğu Anadolu Fay hattı oluşur ve bu bölgede Hatay'da bulunur.
26 Mart 2014 Çarşamba
1994 yılında 36 10' kuzey enlemi ve 36 06' doğu boylamı arasında bulunan ve ülkemizin en güneyinde yer alan Hatay ilinin Antakya ilçesinde doğdum.İlçemde bulunan dev kazanı yani Defne-Apollon şelalesine 500 metre uzaklıkta buluna General Refet Bele İlköğretim Okulunda okudum.daha sonra Harbiye lisesinden mezun oldum.Antakya'nın oratsından geçen Asi nehri vardır.Lübnan'dan doğan bu nehir diğer nehirlerden farklı olarak kahverengidir ve tersine aktığı düşünülür fakat bilimsel açıklaması yapılmamıştır.Hatay'daki en önemli dağlarından biri olan Amanos dağının doğusunda graben alanı vardır ve orada Amik Ovası yer alır.Bu ova Hatay ilinin en geniş ve kalın alüvyal tabakası bulunan ovasıdır.Asi nehrinden beslenen ve günümüzde kurutulan Amik gölünü içinde bulundurur.İklim özellikleriyse Akdeniz iklim tipi hakimdir bitki örtüsü makidir.Dağları denize diktir ve bu sebepten orografik yağışlar oluşur.İskenderunda ise demir ve krom çokça bulunur.jeolojik yapısıyla ilgili olarakta Arap,Afrika ve Anadolu levhalarının arasındaki hareketler nedeniyle Doğu Anadolu Fay hattı oluşur ve bu bölgede Hatay'da bulunur.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)